طراحی رابط کاربری
نوشته شده توسط : سپهریونسی

طراحی UI چیست؟
رابط کاربری (UI) نقطه تعامل و ارتباط انسان و کامپیوتر در یک دستگاه است. این می تواند شامل صفحه نمایش، صفحه کلید، ماوس و ظاهر دسکتاپ باشد. همچنین روشی است که از طریق آن کاربر با یک برنامه کاربردی یا یک وب سایت ارتباط برقرار می کند.
وابستگی فزاینده بسیاری از کسب و کارها به برنامه های کاربردی وب و برنامه های تلفن همراه باعث شده است که بسیاری از شرکت ها در تلاش برای بهبود تجربه کلی کاربر، اولویت بیشتری را به رابط کاربری اختصاص دهند.

طراحی ux چیست؟
UX مخفف “تجربه کاربر” است. تجربه کاربر از برنامه با نحوه تعامل آنها با آن تعیین می شود. آیا تجربه روان و شهودی است یا گیج کننده و گیج کننده؟ آیا چینش صفحات در وبسایت یا اپلیکیشن برای کاربر به صورت منطقی است یا دلبخواهی؟ آیا تعامل با اپلیکیشن به افراد این حس را می‌دهد که وظایفی را که برای دستیابی به آن تعیین کرده‌اند به نحو احسن انجام می‌دهند یا مانند یک صحنه جنگ به نظر می‌رسد؟ تجربه کاربر بر اساس آسان یا دشوار بودن تعامل با عناصر رابط کاربری که طراحان UI ایجاد کرده اند؛ تعیین می شود.

تفاوتUI و UX
UI اغلب در رابطه با تجربه کاربر (UX) صحبت می شود، که ممکن است شامل ظاهر زیبایی شناسی دستگاه، زمان پاسخگویی و محتوایی باشد که در چارچوب رابط کاربری به کاربر ارائه می شود. هر دو اصطلاح تحت مفهوم تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) قرار می‌گیرند، که حوزه مطالعاتی با تمرکز بر ایجاد فناوری رایانه و تعامل بین انسان‌ها و همه اشکال طراحی فناوری اطلاعات است. به طور خاص، HCI زمینه هایی مانند UCD، طراحی UI و طراحی UX را مطالعه می کند.
تمرکز روزافزون بر ایجاد یک تجربه کاربری بهینه، باعث شده است که برخی به عنوان متخصصان UI و UX مشاغل خود را ایجاد کنند. برخی از زبان‌ها، مانند HTML و CSS، برای آسان‌تر کردن ایجاد یک رابط کاربری قوی و تجربه طراحی شده‌اند. این بود تفاوت ui و ux (:

طراحی UI وب سایت
در بحث SEO، یکی از مهم ترین موضوعات در سایت ها، بحث UI است. این که متون با چه رنگ و چه سایزی و منوها به چه سبکی در داخل اپ شما به نمایش در آیند، مسئولیت دیزاینر UI بوده و شما به عنوان سرمایه گذار، می توانید ایده های خود را به اطلاع این فرد برسانید. همچنین طراحی وبسایت به صورتی که با محتوا تناسب داشته باشد اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر می خواهید وبسایت معماری ایرانی طراحی کنید، شاید ایده جذابی نباشد که از تصاویر ساختمان های ایتالیا برای گرافیک بهره بگیرید.

طراحی ui اپلیکیشن
ظاهر اپ شما، رابط کاربری را تشکیل می دهد. هر چقدر شکیل تر، شانس دانلود و بقای نصب فعال وگسترش APP شما بیش تر خواهد شد. بنابراین به مقوله UI بایستی به عنوان اهرم و ابزاری برای توسعه اپ در بلند مدت نگاه کرد و برای آن،‌خوب برنامه ریزی و خوب هزینه کرد. دیده نگار تلاش می کند تا سرمایه گذاران اپ را در فاز UI ، با کارشناسان مجرب خود، یاری کند.

منیع: https://sepehryounesi.ir/ui-design/





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: